❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


بزرگان ما پیش بینی کردن روزگاری فرا می رسه که مردم نه تنها در مقابل کارای زشت و ناپسند بی تفاوت میشن بلکه امر به منکر می کنن و نهی از معروف . . حکایت این سخن حکایت بعضی از اتفاقات در جامعه ی ماست؛ مثلا اگر سگ ها کشته بشن، عده ای جنبش «من هم سگ هستم» به راه می اندازن ولی اگر به دیانت و اعتقادات انسان ها اهانت بشه و مقدسات دینی زیر سوال بره و کسی اعتراض کنه، بعضیا می گن «به تو چه مربوطه؟ عیسی به دینش موسی به دینش» . اکثریت مردم دلشان با اسلامه، ولی این سنت الهیه که اگر مردم در برابر منکر، فسق و خطا سکوت کنن، از نظر روانی همون اقلیت بر اکثریت ، چیره می شن و فضایی را حاکم می کنن که کسی جرات نکنه به اونها تذکر بده. وقتی کسی در مسیر عبور و مرور مردم و در محل های عمومی می ایسته و روزه خواری می کنه آیا جز نشون از بی تفاوتی ما و بی مسئولیتی نهادهای حاکمیتیه ؟ . حتی اگر مردم هم امر به معروف و نهی از منکر زبانی اهمیت بدن ، تا زمانی که نهادهای حاکمیتی - مثل نیروی انتظامی - بخوان به جای اجرای قانون، مدارا کنن همین آشه و همین کاسه! . وقتی مردم می بینن نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه نظاره گرن، اونام خودشونو درگیر نمی کنن. . .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۵
عبدلله مسلمان

بخونید و نظر بدید . البته لطفا. . آخه یعنی چی تو هر خونه ای نگا می کنی می بینی دو تا دو تا ، یکی یکی ، آدما سرشون تو گوشیه ، وقتی ام می گی چیه!؟! می گن : هه هه این پیامو بخون . می خندن ، تنهایی ، دوتایی. . این که واسه هم پیغام بفرستین ، این که از حال هم باخبر بشین بد نیس ولی اینکه همش منتظرین یه صدایی از این گوشی بلند بشه سرتون بره تویه گوشی ... . آخه پدر و مادر چی می گن ، همسرو فرزند چی می گن! بابا یه کمی ام مطالعه ! یه کمی ام ...

----------------------------------------------------------------------------

خدایا ما همیشه آنلانیم برا همه . یادمون می ره تو صدامون می کنی ، یادمون می ره تو ما رو دعوت می کنی. ببخش ما رو ! . آ خدا ! ما برایه همه بگوشیم الا تو . سراغ همه می ریم الا تویی که ما رو صدا کردی ، الا تویی که گفتی اگر بدونن اونایی که با من قهر کردن ، اونایی که از من دورن ، اونایی که فکر می کنن گناه زندگیشونو سیاه کرده چقدر من دوسشون دارم ! . آ خدایه ماه رمضون ! اگر ماه رمضونت بیاد و بره و ما به تو نرسیم که خیلی باختیم . دسته ما رو بگیر . . . آ خدایه ماه رمضون ! آ خدای خوبو مهربون ! سلام! . . .




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۴۱
عبدلله مسلمان

تیرماه سال ۱۳۹۳ کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی برگزار شد. هیچکدام از همرزمان شهید در مراسم حضور پیدا نکردن . برادر شهید هاشمی می گه : بدا به حال اونایی که ادعای یاری و همرزمی شهید را داشتن اما هیچکدام تو مراسم بزرگداشت شهید حضور نداشتن. . دبیر کنگره هم که با عنوان «ناشناخته مثل هور» برگزار شد گفته: انتظار داشتیم مسئولانی که سال‌ها با سردار شهید علی هاشمی در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند و گفتنی‌های بسیاری از این شهید بزرگوار داشتن در این محفل حضور می‌یافتن اما ظاهرا این گونه تقدیر شده تا شهید علی هاشمی همانند ۳۰ سال گذشته که در غربت بود، الآنم در غربت باشه .


************************************************************


شهید هاشمی از کودکی فرد مظلومی بود ، همیشه شخصیت پرگذشتی داشت و همه ابعاد شخصیتش یک خاطره اس. وقتی صحبت از علی هاشمی می‌شه و از همرزمانش می‌خوایم که خاطره‌ای نقل کنند اول لبخند می‌زنن چون به یاد لبخند شهید علی هاشمی می‌افتند ... او همواره در گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها هم لبخند می‌زد. هشت سال در تمام عملیاتها شرکت کرد و همیشه هم به عنوان یک نیرو می‌جنگید نه به عنوان فرمانده و در کنار بسیجی‌ها در جنگ حضور داشت و سرانجام هجده روز قبل از پذیرش قطعنامه به شهادت رسید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۶
عبدلله مسلمان