❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

امروز متاسفانه یکی از فرهنگ‌های غلطی که در جامعه‌‌ی ما رواج پیدا کرده اینه که احیانا اگر خانمی شوهرش از دنیا بره می‌گن این نباید  ازدواج بکنه، فکر می‌کنن احترام به اون  شوهر اینه که دیگه ازدواج نکنه یا یه آقایی اگه خانمش از دنیا می‌ره همین طور می‌گن خلاف عرفه.  

ما نباید یه عرفی ایجاد بکنیم که این  عرف خلاف شرعه. احترامه بعضی از عرف‌ها لازمه ولی چرا چنین عرفی ایجاد بکنیم.  

ما از  امیر مومنان و فاطمه‌‌ی زهرا سلام الله علیها بالاتر نیستیم.  حضرت زهرا سلام الله علیها در بستر شهادتشون بودن. از جمله وصیت‌هایی که به امیرمومنان عرض کردن این بود که بعد از من شما ازدواج کنید. در بستر  شهادت فاطمه‌‌ی زهرایی که جانش رو به خاطر  حضرت علی تقدیم کرد در همون بستر شهادت به حضرت علی سفارش کرد که بعد از من ازدواج بکن حتی مورد ازدواج را هم مشخص کردن. فرمودن من دوست دارم با عمامه ازدواج کنی و امیرمومنان این کار رو کرد.  

یا خوده امیرمومنان سلام الله علیه که در بستر شهادت بودن وصیت‌هایی داشتن.  ما بعضی از این وصیت‌ها رو می‌شنویم اما این رو نمی‌شنویم. کمتر گفته می‌شه. حضرت در مورد ازدواج  همسر خودشون، همین بانوی بزرگوار، عمامه . حضرت برای ازدواج او بعد از شهادت خودشون اظهار علاقه کردن با یکی از نوادگان جناب  عبدالمطلب ازدواج بکنن و این بانوی بزرگوار این کار رو کرد .  

زن و  مرد نیاز به  همدم دارن . زندگی مشترک مایه ی آرامشه.

الآن اگر خانمه یه آقایی از دنیا بره ، شش ماه بعد بخاد ازدواج بکنه می‌گن ‌ای بابا هنوز آب  کفن خانمش خشک نشده . من نمی‌دونم این آب کفن چه آب کفنیه، به  خلیج فارس وصله که بعده شش ماه خشک نشده .

یا الآن خانمی بخواهد بعد از عده‌‌ی  وفات - از نظر  شرعی زن وقتی شوهرش از  دنیا می‌ره باید چهار ماه و ده روز عده نگه داره - شش ماه بعد نه ماه بعد دوباره ازدواج بکنه یه بی احترامی تلقی میکنن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۳۵
عبدلله مسلمان

 گویند حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض کرد: پاداش کسی که نمازش را اول وقت به جا آورد، چیست؟ فرمود: خواسته‌هایش را برآورده می کنم و بهشتم را برای او مباح می گردانم.

در یکی از جلسات تمرینی تیم ملی فوتبال،  سردار آزمون  بازیکن جوان  تیم ملی یکدفعه غیبش می زنه و اثری ازش پیدا نمی شه. وقتی دنبالش می گردن ، می بینن در گوشه‌ای مشغول خوندن نمازه. جوان ۲۰ ساله ی گنبدی حتی وسط تمرین هم به فکر نماز اول وقتش بوده.   

سردار آزمون که زاده ی ۱۱ دی ۱۳۷۳ در  گنبد کاووس و از برادران عزیزه اهل سنته در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۱۳۹۱ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی به مقام آقای گلی این مسابقات می رسه.

این جوان برومند در آذرماه سال ۱۳۹۱ به باشگاه روبین کازان روسیه می ره . سردار گفته بود مسلمان بودن مردم تاتارستان یکی از دلایل رفتنش به این تیمه .  آزمون در جام ملت‌های آسیا ۱۳۹۳ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برسونه.

امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید:

·        در اوقات نمازشان، که چگونه بر آنها مواظبت می‏‌کنند؛

·        در اسرارشان، که چگونه آنها را از دشمنان ما حفظ می‏‌کنند

·        و در اموالشان، که چگونه با آن به برادران خود کمک می‏‌کنند.

مرحوم  علامه طباطبایی و  آیت الله بهجت از آیت الله  سید علی قاضی نقل می کنن که می فرمود: اگر کسی نماز واجبش را  اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند.

پ . ن . ما چقدر به نمازمون، به خصوص به نماز اول وقت اهمیت می دیم ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۲
عبدلله مسلمان

جنبش مقاومت اسلامی (فلسطین) حماس، بار دیگه حمایت خود رو از تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به  یمن اعلام کرده حال آنکه پیشتر،  تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز موضعی مشابه در قبال موضوع یمن اتخاذ کرده بود.

در این شرایط، به نظر می‌رسه فلسطینی‌ها همراه شدن با یک دولت عربی علیه دولتی دیگر را در اولویتی بالا‌تر از مبارزه با صهیونیست‌ها یافتن!!!

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» ضمن اعلام حمایت قاطع از حمله نظامی علیه یمن افزوده برخی اخبار مبنی بر اختلافات داخلی درباره این موضع حماس صحت نداره. این جنبش هرگونه اختلافات داخلی پیرامون حمایت از تجاوز نظامی عربستان و متحدانش علیه یمن را تکذیب و بر همراه بودن این جنبش با عملیات عربستان علیه حوثی‌های یمن تأکید کرده.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس گفته برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اختلافات داخلی حماس در قبال عملیات «توفان قاطع» صحت نداره و آنچه روزنامه‌های مصری در این خصوص منتشر کردند، کذب محضه.

گفتنیه که جنبش حماس پیش از این و در آغاز حملات عربستان سعودی و چند کشور دیگر منطقه به یمن نیز از این حملات حمایت کرده بود.  به این ترتیب به نظر می‌رسه دو طیف متفاوت فلسطینی‌ها که پیش از این در اغلب موارد مواضع متفاوتی در مسائل مختلف داخلی و منطقه‌ای اتخاذ کرده بودن، این بار به موضعی واحد در قبال حمایت از تجاوز به یکی از کشورهای منطقه دست یافتن!

این در حالیه که کشورهای عربی هیچ ‌گاه آنگونه که در حال حاضر علیه یمن با یکدیگر متحد شده‌اند، علیه رژیم اسرائیل و در حمایت از فلسطینی‌ها با هم متحد نشده بودن. این هم یکی از طنزهای تلخ اوضاع خاورمیانس که شاید برای بسیاری غیرمنتظره باشه .  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۲۱
عبدلله مسلمان

از چند ماه پیش اعتراض بخشی از جامعه پزشکان که تصور نمایندگی تمامی جامعه پزشکان، همواره در لحن و محتوای اعتراضات آنها موجود است، شروع  به اعتراض به سریال نادیده و فقط شنیده‌ای درباره پزشکان کردند که گفته می شد توسط مهران مدیری به نام «اتاق عمل» ساخته خواهد شد .

شبکه سه تلویزیون از نیمه تعطیلات نوروز شروع به پخش سریال جدید مدیری که حالا «در حاشیه» نام گرفته بود کرد. سریال طبق پیش‌بینی‌های قبلی با استقبال گسترده‌ مردم مواجه شد و طبق پیش‌بینی‌های قطعی‌تری، خیلی زود بخشی از جامعه پزشکی شروع به مخالفت با سریال کردند و در انواع و اقسام نامه‌ها و گفتگوها و نظرسنجی‌ها به شدت به «حاشیه» و شخص مهران مدیری هجوم بردند و این نمایش تاسف‌باری از وضعیت تلخ نقادی در جامعه است.

 معترضان به «در حاشیه» باید به این سوال پاسخ دهند که می‌خواهند معضلات و مشکلات جامعه پزشکی، همان موارد محدودی که «در حاشیه» خیلی ملایم و نرم از کنار آن گذاشته است، را منکر شوند؟

معترضان به «در حاشیه» منکر وجود زیرمیزی، نرخ جداگانه برخی از پزشکان برای عمل جراحی، تجویز بی‌رویه دارو و اعمال پزشکی، بی‌تخصصی برخی پزشکان و... می شوند؟ و اگر منکر نمی‌شوند، جایی جز رسانه محل نمایش و نقد این اعمال برای اصلاح است؟ 

ماجرای این نوع نقد بی‌مایه و مبتذل وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که به لحن و نوع انتقاد این بخش از جامعه پزشکان به پخش یک سریال توجه شود. در بخش‌هایی از گفتگوها و نامه‌ها و مطالب اعتراضی بخشی از جامعه پزشکان به «حاشیه»، مطالب بی‌ربطی و تاسف‌برانگیزی در مورد مبلغ حقوق دریافتی مهران مدیری، چگونگی درمان قطع شدن انگشت او سر مجموعه « ویلای من» و  کشاندن حاشیه نقد به مباحث شخصی مدیری است. اتفاقی که بدون شک، حداقل از نقد خود مدیری به جامعه پزشکان غیراخلاقی ‌تر است و ادعای این بخش از جامعه پزشکی برای انتقاد به «حاشیه» با این استدلال، کاملا به زیر سوال می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۷
عبدلله مسلمان

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با استقبال از مفاد چارچوب توافق اعلام شده بین ایران و گروه ۱+۵ نوشته بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی با این تحلیل که با ایران توافق بد صورت نگرفته موافق هستند، اگرچه ممکن است به آن اعتراف نکنند.

نگارنده یادداشت فوق به شگفت زدگی گروه های مختلف از مفاد توافق اعلام شده پرداخته و نوشته: گروهی که شگفت زده شدند و البته ممکن است هرگز به آن اعتراف نکنند بسیاری از مقامات از جمله مقامات اسرائیل بودند که ظرف ماه های گذشته سرسختانه به توافق در حال شکل گیری با ایران حمله کرده اند.

این گزارش می افزاید : چارچوب توافق بین ایران و گروه ۱+۵ بر خلاف اظهارات نتانیاهو در کنگره، موضع گیری های علنی کابینه اسرائیل طی دو سال گذشته به هیچ عنوان توافق بدی نیست.

به نوشته هاآرتص، تحلیل مفاد این توافقنامه نشان دهنده جنبه های مثبت آن و لحاظ شدن منافع امنیتی اسرائیل است. بر اساس این تحلیل، چارچوب توافق اعلام شده محدودیت های بسیاری بر برنامه هسته ای ایران در نسل های پیش رو اعمال خواهد کرد.

این گزارش پس از اشاره به انتقادات برخی در اسرائیل به طول مدت توافق ۱۰ ساله با ایران می نویسد: ایران طی 15 سال آینده مجاز به انجام غنی سازی بالای ۳.۵ درصد نخواهد بود.   در تحلیل هاآرتص اجرای پروتکل الحاقی از جمله دیگر جنبه های مثبت توافق اعلام شده لحاظ و عنوان شده از این پس سازمان ملل مجاز به بازرسی سرزده از تمامی تأسیساتی خواهد بود که مشکوک به انجام فعالیت های غنی سازی غیرمجاز هستند.

این رسانه صهیونیستی پذیرفتن برخی از مفاد توافقنامه مورد نظر مانند اجازه تحقیق و توسعه یا رفع تحریم ها شورای امنیت را برای اسرائیل سخت تر دانسته اما اضافه می کند: اینها حیاتی ترین مفاد این توافقنامه نیستند و مطمئنا مواردی نیستند که نتوان آنها را در قالب گفت و گوهای صمیمی، خردمندانه و غیرتقابل جویانه با دولت اوباما حل و فصل کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۵۴
عبدلله مسلمان

فقط از مسئولین میخام به آبادان برسن. فقط دوس دارم آبادانو بکنن مثه اول.

اما حیف !!!! حیف که آبادان فراموش شدس.  نمی دونم چرا!؟! نمی دونم این جوونایی که عقد کرده رفتنو بر نگشتن، تو خاک آبادان، باید آبادان این طوری باشه ؟؟؟

ننه! خیلی ما جوون دادیم. من توی کوچه ایکه نشستم هشت تا شهید با هم. مسعود شاکری، رفیعی، عبدالرضا عشقی، رئیسی، لامی زاده ، چه می دونم!؟! فهیمی، کاظمی ، قنبری. همه شهید توی یه کوچه . توی یه کوچه بچه هایی که فوتبال بازی می کردن همه با هم شهید شدن.  

یعنی همی که جنگ شد بچه هایی که تا پریروز می رفتن برای فوتبال بازی، آماده جنگ شدن.

ننه بعده این همه سختیا خسته نباشید نمی خاید بگید!؟! مثلا نباید آبمون ننه درست باشه؟ این آب برای مسئولین یه روزه، یه ساعته، نمی تونن درست کنن آب آبادانو، تسویه کنن!؟! ما باید آب شور بخوریم ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۳
عبدلله مسلمان

إن امرأة من الأنصار قتلت تجنیا بمحبة_علی - علیه السلام - یقال لها (أم فروة ) ، وکان علی علیه السلام غائبا.

فلما وافى ذهب إلى قبرها و رفع رأسه إلى السماء ، وقال : اللهم یا محیی النفوس بعد الموت ، و یا منشئ العظام الدارسات بعد الفوت ، أحی لنا أم فروة واجعلها عبرة لمن عصاک.

فإذا بهاتف قال : یا أمیر المؤمنین امض لما سألت.

فرفس قبرها و قال : یا أمة الله قومی بإذن الله تعالى.

فخرجت أم فروة من القبر و بکت و قالت : أرادوا إطفاء نورک فأبى الله عز و جل لنورک إلا ضیاء ، و لذکرک إلا ارتفاعا ولو کره الکافرون.

فردها أمیر المؤمنین - علیه السلام - إلى زوجها ، و ولدت بعد ذلک ولدین غلامین ، و عاشت بعد أمیر المؤمنین ستة أشهر.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۴۵
عبدلله مسلمان

زنی از انصار به نام ام فروه مردم را به شکستن بیعتشان با خلیفه اول ترغیب و به بیعت با حضرت علی علیه السلام دعوت می کرد.

خلیفه او را احضار کرد و به او گفت: ای دشمن خدا چرا مردم را از دور من می پراکنی در حالی که به فرمانبری از من اجتماع کرده اند.حال بگو نظرت درباره پیشوایی من چیست؟

ام فروه گفت: تو پیشوای من نیستی .

خلیفه ادامه داد، پس من کیستم؟

ام فروه گفت: تو امیر قوم و بزرگ یاران خودت هستی و آنها هر گاه بخواهند از تو روی بر می گردانند و هر گاه بخواهند به تو روی می کنند.  امامت مخصوص پروردگار است و از جانب او به پیامبر داده شده و امامت به ستم به کسی جایز نمی شود. امامی که از جانب پروردگار انتخاب می شود هرگز مال و اموالی را به خود اختصاص نمی دهد. امامت برای بت پرست و برای کسی که کافر بود و بعد مسلمان شد جایز نیست.

به او گفتند :« نظرت درباره علی چیست؟»

گفت چه بگویم درباره امام امامان ، کسی که توحید و یکتا پرستی تمام نمی شود مگر اینکه او را بشناسیم و پیرویش کنیم. اما تو ای خلیفه ، پیمانت را شکستی و حقیقت را دگرگون کردی. خلیفه گفت : « او مرتد شده و باید کشته شود.»

و بدینسان ام فروه به دست عمال خلیفه کشته شد.

امیرالمومنین حضرت علی علیه اسلام بعد از شنیدن خبر کشته شدن ام فروه به بالای قبر او رفته عرض کرد: «پروردگارا! ای کسی که جان ها را بعد از مردن زنده می کنی و ای رویاننده استخوان های پوسیده، ام فروه را برای ما زنده کن تا عبرتی برای کسانی باشد که نافرمانی تو را کرده اند».  

به یکباره صدایی از آسمان آمد که می گفت: ای امیرالمومنین! به آنجایی که دعا کردی برو.

حضرت علی علیه السلام به بالای قبر ام فروه رفت و فرمود: ای بنده خدا! به اذن الهی به پا خیز.

ام فروه از قبر بیرون آمد و گفت: ای امیرالمونین! خواستند که نور تو را خاموش کنند، ولی خداوند اراده کرد که نورت را درخشان تر کند و یاد و نامت را بالا برد.  


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۳۱
عبدلله مسلمان

 

 

.... از آخر مجلس شهدا را چیدند

 

         ما سینه زدیم بی صدا باریدند                               از هر چه که دم زدیم آن ها دیدند

                ما مدعیان صف اول بودیم                               از آخر مجلس شهدا را چیدند 

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 52 ثانیه

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۰۶
عبدلله مسلمان