❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

حمایت قاطع حماس از حمله عربستان به یمن

سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ

جنبش مقاومت اسلامی (فلسطین) حماس، بار دیگه حمایت خود رو از تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به  یمن اعلام کرده حال آنکه پیشتر،  تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز موضعی مشابه در قبال موضوع یمن اتخاذ کرده بود.

در این شرایط، به نظر می‌رسه فلسطینی‌ها همراه شدن با یک دولت عربی علیه دولتی دیگر را در اولویتی بالا‌تر از مبارزه با صهیونیست‌ها یافتن!!!

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» ضمن اعلام حمایت قاطع از حمله نظامی علیه یمن افزوده برخی اخبار مبنی بر اختلافات داخلی درباره این موضع حماس صحت نداره. این جنبش هرگونه اختلافات داخلی پیرامون حمایت از تجاوز نظامی عربستان و متحدانش علیه یمن را تکذیب و بر همراه بودن این جنبش با عملیات عربستان علیه حوثی‌های یمن تأکید کرده.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس گفته برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اختلافات داخلی حماس در قبال عملیات «توفان قاطع» صحت نداره و آنچه روزنامه‌های مصری در این خصوص منتشر کردند، کذب محضه.

گفتنیه که جنبش حماس پیش از این و در آغاز حملات عربستان سعودی و چند کشور دیگر منطقه به یمن نیز از این حملات حمایت کرده بود.  به این ترتیب به نظر می‌رسه دو طیف متفاوت فلسطینی‌ها که پیش از این در اغلب موارد مواضع متفاوتی در مسائل مختلف داخلی و منطقه‌ای اتخاذ کرده بودن، این بار به موضعی واحد در قبال حمایت از تجاوز به یکی از کشورهای منطقه دست یافتن!

این در حالیه که کشورهای عربی هیچ ‌گاه آنگونه که در حال حاضر علیه یمن با یکدیگر متحد شده‌اند، علیه رژیم اسرائیل و در حمایت از فلسطینی‌ها با هم متحد نشده بودن. این هم یکی از طنزهای تلخ اوضاع خاورمیانس که شاید برای بسیاری غیرمنتظره باشه .  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی