❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

❇ تلنگر ❇

بیا! بیا ! بیا ! بی قرار هم باشیم نه بی خیال هم

تاخیر در ازدواج جوانان

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۷ ق.ظ

عده‌ای نوک شمشیر معضل بی ‌رغبتی جوانان ایرانی برای تشکیل خانواده رو به سمت دختران نشانه می‌رن و معتقدند افزایش سطح توقعات، افزایش استقلال اجتماعی و تمکن مالی باعث شده که دختران ایرانی نسبت به ازدواج بی‌تفاوت شده و دیگه انگیزه‌ای برای تشکیل دادن خانواده نداشته باشند.


علت های مختلفی برای به تاخیر افتادن ازدواج وجود دارد. در این مورد باید دیدگاه خودمونو توسعه بدیم و ابعاد دیگری را هم مورد بررسی قرار بدیم؛ استقلال و تمکن مالی دختر خانوم‌ها یکی از این ابعاده اما افزایش میانگین سن ازدواج ابعاد دیگری هم داره.


بالارفتن سطح تحصیلات هم برای دخترها و هم پسرها، افزایش توقعات برای طرفین، عدم توانایی در برآورده کردن این توقعات توسط آقایان برای همسران آینده خود همه از عواملیه که نه تنها در شهرهای بزرگ و صنعتی ازدواج را به تاخیر محکوم کرده بلکه تاثیر خود را در شهرهای کوچک و روستا‌ها هم گذاشته.


اما مهم‌ترین عامل تاخیر در ازدواج رو می بایست عامل اقتصادی بدونیم زیرا شرایط امروز به جایی رسیده که خانواده‌هایی که تمکن مالی هم داشته باشند به سختی می‌تونند در قضیه ی ازدواج به فرزندان خود کمک کنند چه برسه به خانواده‌هایی که از قشر متوسط و کم درآمد جامعه هستند.


جوانان شغل مناسب با درآمدی که بتونند به آن اتکا کنند و تشکیل خانواده بدن ندارن . به نظر شما علت تاخیر در ازدواج جوانان چیه و چه راهی برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی